fbpx

Workbic™-harjoitteet istuma- ja päätetyöläisille!

Tervetuloa Workbic™- harjoitteiden pariin

Olen Lundànin Armi ja Workbic™ idean äiti.

Päätetyön haasteet

Erilaiset päätetyön ja istumatyön ongelmat näkyvät ihan päivittäisessä Pilates-ohjaajan työssäni. On silmien väsymistä, niska-hartiaseudun jännitystä, rintakehän sisään päin vetäytymistä ja isojen lihasten heikkoutta.

Likinäköisyyden kasvu on aikapommi, jota pitäisi alkaa purkaa nopeasti
 

”Tämä tarkoittaa ulkona olemisen lisäämistä sekä lähityön, kuten erilaisten älylaitteiden katselun vähentämistä. Lähikatselun osuudesta likinäköisyyden lisääntymiseen on vahvaa näyttöä. Ulkoilun lisäämisestä on myös tutkittua tietoa. Sen mukaan jo kaksi tuntia päivittäistä ulkoilua viivästyttää likinäköisyyden syntymistä. Tutkimusten mukaan vahvalla päivänvalolla näyttää olevan vaikutusta likinäköisyyteen”, Petri Eskola kertoo.

Lue lisää Sosiaaliala & Terveys julkaisu

Viikoittaiset harjoitteet palautumiseen

Workbic™-harjoittella tuon sinulle kerran viikossa harjoitteen, jolla pystyt palauttamaan kehoasi päätetyön aiheuttamista rasitteista. Ei välttämättä riitä, että menet esim. töiden jälkeen kuntosalille harjoittelemaan, vaan tarvitset myös päivän aikana palauttavia harjoituksia.

Viikoittainen Workbic™- videoharjoite on 1- 2 minuutin mittainen, joten se ei vie sinulta paljon aikaa. Tärkeätä on, että otat harjoitteen jokapäiväiseksi säännölliseksi harjoitteeksi. Teet yhden viikon tuota harjoitetta ja seuraavalla viikolla tulee uusi harjoite. Usko vaan, että tämä on palkitsevaa ja säästä vaikka hieronta kuluissa.

Terveys ennen kaikkea

Tiedän, että tekemäsi työ on tärkeätä, mutta älä kuitenkaan menetä terveyttäsi sen takia. Sen takia minä haastan sinut workbickkaamaan ja haasta sinä myös kaverisi mukaan.

Kun haluat tehdä terveytesi hyväksi vielä enemmän suosittelen ”Koko kehon kotitreeniä.”

Nähdään harjoitteiden parissa. Hyvinvointi terveisin

Armi  armi@kehontunne.fi