Eroon niska-hartia ja kasvojen kireydestä

Armi Lundan on vatsallaan kädet leuan alla

Poista niska-hartiaseudun ja kasvojen jännitykset. Linjaa pääsi oikein

Kasvot ovat kuin ikkuna – niistä näkyy terveytesi, ikäsi, mielialasi ja persoonallisuutesi. Vuosien varrella kasvot saattavat jäädä vaille aktiivista käyttöä ja stressin lisääntyessä hymy voi muuttua poskilihasten jatkuvaksi kiristykseksi.

RYHTI VAIKUTTA NISKA-HARTIA SEUDUN JA KASVOJEN TERVEYTEEN

Päätetyö aiheuttaa usein hartioiden jäykistymistä, hiirikäden sekä pään työntymisen liiaksi eteen. ”Leskenpatti” on seurausta virheellisestä pään asennosta. Leskenpatti estää tehokasta lymfakiertoa ja lisää niskanikamille kohdistuvaa painetta moninkertaisesti. Painolastin suuruutta voit kuvitella seuraavasti;  jos pääsi nojaa 60 astetta eteenpäin, niskaan kasvaa valtava paine, jopa 27 kilogrammaa. Ikäänkuin kannattelisit lasta koko päivän harteillasi.

Etukumarasta asennosta johtuen rintakehäsi myös lyhistyy sisään päin ja se vaikuttaa itsetuontoasi huonontavasti. Harjoitteillani korjaat päätäsi oikeaan asentoon ja vapautat kireyksiä kasvojesi ja hartiaseutusi alueella. Verenkierto ylävartalolla vilkastuu ja kasvoillasikin on mahdollisuus loistaa ja tuoda Sinusta parhaat puolet esiin. Puheäänesi on yhteydessä myös kasvojesi ryhtiin. Mitä kireämpiä lihaksesi ovat kasvojen ja kaulan ympärillä, sitä kireämmäksi äänesi muodostuu ja se myös väsyy helposti.

Kasvojen ilmeikkyys ja kasvojesi terveys perustuu paljolti siihen, miten kannat kehoasi eli ryhtiin. Jos esim. jalan holvikaari laskeutuu tai lantiopohjasi ei toimi, se vaikuttaa myös kasvojesi ryhtiin. Tiesitkö, että pään asennon kautta on joskus  jopa helpompi muuttaa ryhtiä kuin keskivartalon kautta.

PURENTALIHASTEN KIREYS ON USEILLE JOKAPÄIVÄISTÄ

Onko Sinulla taipumusta purra hampaita yöllä? Tämä aiheuttaa niska-hartiaseudun jännityksiä, päänsärkyä, migreeniä ja tietysti hammaslääkärille lisää töitä. Jos päivän aikana, et ehdi käsittelemään päivän stressiä vaan tuot stressin mukanasi kotiin, se ikäväkyllä usein yöllä aiheuttaa hampaiden narskuttelua ja purentalihasten kipeytymistä. Lihasten kireys taas työntää leukaa liiaksi eteen ja aiheuttaa niska-hartaiseudun kipuja.

Miltä tuntuisi, jos aamulla Sinun ei tarvitsisi herätä päänsärkyyn yöllisen ”purentaharjoitusten” takia?

"En ollut odottanut niin kokonaisvaltaista ja tasapainoista kokonaisuutta! Suurin oivallus oli ryhdin tärkeä vaikutus kasvoihin! Hyvien, monipuolisten venytysten ja harjoitusten ansiosta hartiani asettuivat itsestään oikealle paikalle! Olin itsekin hämmästynyt! Ero oli aivan selvä. Samalla kasvoni näyttivät virkistyneiltä kasvoharjoitteiden ansiosta. Sain paljon tietoa, ja nyt tiedän, miten kannattaa itse harjoitella, jotta kurssin jälkeinen ihanan energinen ja ryhdikäs olotila säilyisi."
Nainen, 55v

Kurssin harjoitteista monipuolista apua

Harjoitteet ovat syvästi rentouttavia. Ne lisäävät energisyyttäsi, virkistävät ja tasapainottavat koko kehoasi. Harjoitteet tehdään rauhallisesti hengityksen tahdissa ja näytän, miten ne tehdään ilman hampaiden kiristelyä.

Kurssin käytyäsi, olet saanut eväät, joilla voit hoitaa kasvojesi ja ylävartalon jännityksiä ja heikkouksia. Löydät oman kehosi parhaan mahdollisen potentiaalin ylävartalollesi. Hallittuasi nämä perusasiat luonnollisella tavalla, saat enemmän mahdollisuuksia tehdä myös muuta laadukkaasti! Voit siirtää oppimasi asiat työhön, kotitöihin ja harrastuksiisi eli jokapäiväiseen elämääsi.

Kehontunne ™- verkkokurssi on matka Sinun hyvinvointisi lisäämiseen. Haluan tarjota Sinulle mahdollisuuden voida paremmin koko loppuelämäsi.

Suosittelen sinulle seuraavaa kurssia. Kurssin aihepiirit näet alla osioittain.

Kurssin harjoitukset

  • tuovat helpotusta päänsärkyihin
  • helpottavat purentalihasten kireyttä ja vaikuttavat näin purentahäiriöihin
  • auttavat poskiontelovaivoihin ja helpottaa hengitystä
  • linjaavat pääsi optimikannatukseen
  • kohottavat kasvojesi lihaksistoa
  • vähentävät ja ennaltaehkäisevät ryppyjä
  • kirkastavat ja tasaavat ihosi väriä
  • virkistävät silmiäsi ja poistavat silmäpusseja
  • vaikuttavat "leskenpattia" pienentävästi, jolloin lymfakierto tehostuu
  • vaikuttavat kaksoisleukaan
  • kirkastavat ääntäsi

OSa 1

Tervetuloa kurssille!

Terveyden määritelmä, ei ole se, että et ole sairas. Terveys on sitä, että palaudut päivän rasitteista. Onko Sinulla aikaa palautumiselle? Suoritatko hyvinvointiasi?

Osa 2

Pää kruunaa ryhtisi

Tässä osiossa käyn läpi yleisimmät haasteet, mitä ihmiset yleensä kohtaa, kun ylävartalon hallinnassa kaikki ei toimi kuten pitää. Haitat, joita pään työntyminen liiaksi eteen aiheuttaa, on varmasti monille tuttua. Mutta tiesitkö, että hymyillen voit vaikuttaa immuunipuolustukseesi.

Osa 3

Parempi pään asento osa 1

Teet rentouttavia harjoitteita niskan kireyteen ja "niskarusetin" rentouttamiseen. Poistat purentalihasten kireyttä ja vahvistat vastavaikuttajalihaksia eli suun avaajia, jotta jatkossa purentalihakset pysyvät rentoina eivätkä saa ylivaltaa.

Osa 4

Parempi pään asento osa 2

Tässä osiossa käydään läpi harjoitteita silmille, kielelle, rentoutetaan niskaa ja nostetaan kasvot kohotukseen sekä tuodaan "joutsenkaula" esiin rauhallisesti hengityksen tahtiin. Muistetaan jatkossa myös ajatus; jalat maassa ja pää pilvissä.

Osa 5

Miten mittaat hyvinvointiasi

Kun haluat selvittää tarkemmin oman kuntotasosi, kerron sinulle millaisia mahdollisuuksia on helposti saada tietoa nykytilanteestasi. Mittaukset myös motivoivat tekemään harjoitteita ja voit halutessasi tehdä mittaukset jonkin ajan kuluessa uudestaan ja näin todentaan, mitä tuloksia olet saavuttanut.

Hanki lumoa kasvoihisi ja anna pääsi toimia kehosi kruununa

Opit mukanasi loppuelämäsi

Opit hoitamaan kehoasi uudella tavalla. Opit säilyvät kehosi lihasmuistissa loppuelämäsi.

Kurssit käytössäsi ilman aikarajaa

Materiaali on käytössäsi ilman aikarajaa. Voit kerrata asioita omaan tahtiisi ja palata aiheeseen aina uudestaan.

Tyytyväisyystakuu

Kun teet harjoitteet ohjeiden mukaisesti ja jos et koe saavasi niistä mitään hyötyä, ilmoita tyytymättömyytesi ja saat rahasi takaisin.

Jaa tämä