post

Jalkasi kantavat Sinua joka päivä!

9,90 

Jaa tämä

Kuvaus

Kohtele jalkojasi kunnioittavasti, sillä ne liikuttavat sinua joka päivä!

Jalkasi ovat kovilla joka päivä. Niiden tulee viedä Sinua paikasta toiseen, tukea Sinua pystyasentoon liukkaallakin kelillä. Maanvetovoima vetää kehoasi alaspäin seisoessasi, joten lihaksesi tulee tehdä töitä vastasuuntaan ettet lyhisty kasaan.Pidä pääsi pilvissä ja jalat tukevasti maassa!

 

Rullaako kävelysi?

Tunnetko, että jalkasi ovat kevyet kävellessäsi? Rullaavatko jalkasi iloisesti lantiosi alla?

Vai tuntuuko, että joudut raahaamaan jalkojasi kävellessäsi. Sattuuko jokainen askel?

Kiristääkö reiden ulkosyrjät ja reiden sisäosat ja kääntävät lantiotasi virheasentoon.

Jalkateräsi rullaava liike tulee tapahtua kävelyssäsi, jotta koko kehosi kineettinenketju toimii ja tukee oikeanlaista kehosi toimintaa. Jos nilkkasi jäykistyy, joudut kävellessäsi käyttämään kompensoivia lihaksia ja liikeratoja ja usein seurauksena on ennenpitkään lihaskireyttä, nivelten virheastoja ja kipuja.

Onko lonkkiesi ympäristössä kipuja, joista voisit luopua?

Reitesi ulkosyrjät ovat kuin viimeinen lenkki, jotka yrittävät pitää Sinut pystyssä, jos muut lihakset laiskottelevat eivätkö tee omaa työtään.

Ikääntyessä jalkaterän kaari pyrkii laskeutumaan. Paras ennaltaehkäisevä lääke on säännöllinen, yksinkertainen jalkajumppa.

Painon löytäminen isonvarpaan päkiälle auttaa myös lihaksiasi aktivoitumaan alhaalta käsin oikein.

Ponnista pohkeilla

Pohjelihaksesi ovat kehosi vahvimpia lihaksia ja niiden treenaaminen on tärkeää, sillä niiden tehtäviin kuuluu mm. seisoma-asentosi ylläpitäminen ja tasapainon säilyttäminen etu- ja takasuunnassa.

Pohkeiden kireys on usein myös yhteydessä hartioiden jännitykseen.

Pohkeiden tehtävä on myös pumpata alaraajoista laskimovernekiertoa ylöspäin, joten on tärkeätä, että pohjelihakset ovat elastiset ja vahvat.

Oletko varpaillasi?

Onko sinulla taipumusta olla hiukan ”varpaillasi” muiden ihmisten seurassa, sen sijaan, että sanoisit suoraan oman mielipiteesi?

Kirjaimmellisesti olet varpaillasi, kun juhlan kunniaksi päätät tunkea silloin tällöin jalkasi ihaniin korkokenkiisi. Terveet jalat kestävät kyllä tämänkin silloin tällöin 🙂

Videoverkkokurssi

Kerron miksi ja miten liikkeet tehdään ja mitä liikkeillä haetaan.

Voit luopua jalkojesi lihaskireydestä, lonkkasi toimivat paremmin, pohkeet rentoutuvat ja saat koko kehosi toimimaan kokonaisvaltaisesti paremmin.

Lantion asentosi palautuu neutraaliasentoon, kun jalkojesi lihakset eivät enää käännä sitä virheasentoon.

Harjoitteet tehdään rauhallisesti hengityksen tahdissa ja näytän, miten ne tehdään ilman hampaiden kiristelyä 🙂

Kehontunne videokurssi on matka itseen eli SINUUN!

Haluan tarjota Sinulle mahdollisuuden voida paremmin koko loppuelämäsi.

Kurssin käytyäsi, olet saanut eväät kehontuntemukseesi, josta nautit loppuelämäsi.

Löydät oman kehosi parhaan mahdollisen potentiaalin.
Hallittuasi nämä perusasiat luonnollisella tavalla, saat enemmän mahdollisuuksia tehdä myös muuta laadukkaasti!

  1. Miten koet omien jalkojesi toiminnan?
  2. Onko Sinulla ollut ongelmia alaraajoissa?
  3. Jos on, ovatko ongelmat olleet ohimeneviä vain pitkällisiä?
  4. Kärsitkö lonkankoukistajien, pohkeiden tai reisien kireydestä?
  5. Oletko huomannut, jonkin erityisen asian vaikuttaneen mahdollisiin jännityksiin alaraajoissasi?
  6. Onko jalkojesi linjaus oikea? Voit tarkista linjausta peilistä.
  7. Minkä koet parhaiten rentouttavan alaraajojesi aluetta?
  8. Teetkö säännöllisesti harjoitteita alavartalollesi?

Miten muuttaisit alaraajojesi toiminnallisuuttasi?
Jalat kantavat Sinua joka Päivä osioon kuuluu:
Alussa: tervetuloa mukaan. Miksi tein tämän kurssin
1. Jalat suuressa roolissa- linjaa jalat
2. Jalkapohjat
3. Jalat suuressa roolissa- venytä jalat
4. Jalat suuressa roolissa-selänrullaus
5. Kootusti Liikepankki jalat osa 1.
6. Kootusti Liikepankki jalat osa 2.
7. Miten voit mitata hyvinvointiasi

Nähdään kurssilla! Energiaa päivääsi ja päätöksiisi!

Armi

Vastaa