post

Parempi hengitys – parempi terveys

9,90 

Olemme hengittäneet ensimmäisestä parkaisusta lähtien.

Eikö hengittäminen pitäisi sitten olla ihan helppo juttu?

Onneksi Sinä vielä hengität, mutta voisiko se olla helpompaa, nautittavampaa, rentouttavampaa?

Jaa tämä

Kuvaus

 

Aloita hyvinvointisi parantaminen hengityksestä!

 

Olemme hengittäneet ensimmäisestä parkaisusta lähtien.

Eikö hengittäminen pitäisi sitten olla ihan helppo juttu?

Onneksi Sinä vielä hengität, mutta voisiko se olla helpompaa, nautittavampaa, rentouttavampaa?

 

Jos vastaat kyllä johonkin seuraavista kysymyksistä, olisiko muutoksen aika?

 

Tuntuuko, että rintakehäsi on jäykkä?

Särkeekö lapojen väliä?

Onko hengittäminen tehotonta?

Jännittyykö hartiat ja kaulanlihakset hengittäessäsi?

Oletko aina väsynyt ja nukutko huonosti?

Kärsitkö turvotuksesta?

Onko ryhtisi huonontunut?

Onko pallealihaksesi kireä?

 

Hengityksellä on suuri vaikutus kehosi hyvinvointiin.

Vagushermo eli kiertäjähermo on parasympaattisen eli kehoa rauhoittavan hermoston tärkein hermo. Se ulottuu aivorungosta kehon kaikkiin tärkeisiin elimiin, kuten sydämeen, keuhkoihin ja suolistoon, vaikuttaen siten laaja-alaisesti terveyteemme.

Vagushermo on kehomme palautumisjärjestelmän pääkytkin. Se auttaa vähentämään stressiä, ahdistusta ja tulehduksia aktivoimalla parasympaattista hermostoa.

Syvä ja rauhallinen palleahengitys stimuloi vagushermoa, jolloin syke ja verenpaine laskevat.

Hengittämällä keuhkojen koko kapasiteetilla keuhkojen alaosaan saakka kehosi hapettuu paremmin ja olosi piristyy. Vagushermon aktivointi lieventää myös kipua ja tehostaa suoliston toimintaa.

 

Hengitykseen keskittyminen rentouttaa ja olet silloin läsnä kuunnellen omaa kehoasi.

Hengityksen avulla voit purkaa jännitteitä kehostasi ja näin lievität stressiä ja rentoudut.

Hengitys myös hieroo kehosi lihaksia ja puhdistaa kehoasi- aktivoi lymfakiertoasi.

Pallean hierova liike vaikuttaa hermojärjestelmän ”aurinkokeskukseen” solar plexukseen. Palleahengitys lievittää kipua, aktivoi syviä selkää tukevia lihaksia ja parantaa selän liikkuvuutta ja helpottaa alaselkäkipuja.

Pallean tulee olla joustava, jotta se voi tukea terveyttäsi parhaalla mahdollisella tavalla.

Oletko ajatellut, miten hengitys toimii siltana kehon ja mielen välillä sekä miten se vaikuttaa tunteisiimme ja energiaamme.

Oletko kenties oppinut käyttämään hengitystä enemmänkin kontrollin välineenä sen sijaan, että sallisit sen vaan tapahtua?

Oletko kuullut sanontaa:” Kun pallea rentoutuu, elämäkin rentoutuu” ?

Haluatko kokeilla, miltä se tuntuu?

 

Ajatuksella, tiedolla ja taidolla!

 

Teemme yhdessä harjoitteet hitaasti hengitystä apuna käyttäen ja tunnistellen tilaa kehomme sisällä.

Rauhallinen hengitys vähentää stressiä ja näin kehosi toimiin paremmin. Oikein suunnattuna hengitys tekee tilaa kehosi sisällä ja vapauttaa jännityksiä lihaksissa. Samaten hengitys luo paineenvaihtelua vatsaonteloon ja hieroo näin sisäelimiä ja pitää ne hyvässä kunnossa. Hengitys auttaa lymfakiertoa ja poistaa turvotusta sekä auttaa kehon kuona-aineiden poistossa. Voit siis paremmin.

Tärkeätä on tehdä liikkeet ajatuksella, jolloin tuloksia saadaan myös tehokkaammin. Oikea aikainen lihasten aktivoitumisjärjestys kehon sisältä ulospäin antaa hyvän tuen kehollesi.

Opit kunnioittamaan omaa kehoasi ja löydät kehosi mahdollisuudet

 

Kehontunne videoverkkokurssi on matka itseen eli SINUUN!

Haluan tarjota Sinulle mahdollisuuden voida paremmin koko loppuelämäsi.

Kurssin käytyäsi, olet saanut eväät kehontuntemukseesi, josta nautit loppuelämäsi.

Löydät oman kehosi parhaan mahdollisen potentiaalin.
Hallittuasi nämä perusasiat luonnollisella tavalla, saat enemmän mahdollisuuksia tehdä myös muuta laadukkaasti!

 

 

Parempi hengitys-parempi terveys -videoverkkokurssini koostuu seuraavista osista:


1. Tervetuloa mukaan. Tämä on osa kehontunne verkkokurssia. Miksi tein kurssin.
2. Virkistä lymfakiertoa hengityksen avulla
3. Miten parannat hengitystäsi
4. Avaa rintarankaa
5. Pallea joustavaksi
6. Liikettä rintakehään osa 1.
7. Liikettä rintakehään osa 2.
8. Liikepankki hengitys osa 1. Liikkeet kootusti
9. Liikepankki hengitys osa 2. Liikkeet kootusti
10. Miten voit mitata hyvinvointiasi

Vastaa