post

Rentoutusosio

9,90 

Jaa tämä

Kuvaus

Rentoutumisharjoitus vaikuttaa positiivisesti immuunijärjestelmääsi ja madaltaa stressitasojasi.

Rentoutusosiossa on kaksi erilaista rentoutusohjelmaa.

Aktiivisessa rentoutuksessa tehdään kehon eri osiin rentouttavia venytyksiä. Aktiiviosuuden jälkeen voit asettua selinmakuulle ja kuunnella ohjeistusta kohti syvempää rentoutumista ja kehon viestien kuuntelemista.

Tunnistelevassa rentoutuksessa löydät ehkä kehostasi uusia kohtia ns. sokeitapisteitä, joita et tiennyt kehossasi olevankaan.

Nämä sokeatpisteet on juuri niitä, joiden kautta löydät omaan kehoosi lisää toiminnallisuutta, kun tulet niistä tietoiseksi ja saat ne käyttöön.

Rauhallinen hengitys vähentää stressiä ja näin kehosi toimiin paremmin. Oikein suunnattuna hengitys tekee tilaa kehosi sisällä ja vapauttaa jännityksiä lihaksissa. Samaten hengitys luo paineenvaihtelua vatsaonteloon ja hieroo näin sisäelimiä ja pitää ne hyvässä kunnossa. Hengitys auttaa lymfakiertoa ja poistaa turvotusta sekä auttaa kehon kuona-aineiden poistossa. Voit siis paremmin.

Hakeudu paikkaan, jossa voit rentoutua ilman häiriötekijöitä. Voit varata tyynyn ja peiton, jotta pysyt lämpimänä.

Makuuasennossa sulje silmäsi ja keskity kuuntelemaan hengitystäsi.

Rentoutusosio koostuu:
Alussa: Tervetuloa mukaan. Miksi tein tämän kurssin
1. Rentoutus osana kehontunnetta- rentoutus aktiivisesti
2. Rentoutus leväten osa 1.
3. Rentoutus leväten osa 2.
4. Miten voit mitata hyvinvointiasi

 

 

 

Vastaa