fbpx
Nainen tekee SPS-harjoitteita erityiskuminauhalla

SPS-metodin jatkokurssi (Spiral Stabilization of the Spine)

26,90 

SPS-metodin jatkokurssin harjoitteet tehdään myös yhden jalan varassa ja ne kehittävät hyvin tasapainoa ja lihasvoimaa.Erityisesti päätetyöntekijöille hyviä harjoitteita, joilla usein ongelmia niska-hartiaseudun jäykkyyksien kanssa, pakaralihasten ja reisilihasten sekä selän lihastasapainossa.

Tässä videokurssissa käydään läpi vaativimpia harjoitteita. Sopii hyvin peruskurssin käyneille. Suosittelen ensin käymään peruskurssin harjoitteet läpi, tutustu kurssiin tästä.

Jatkokurssin harjoitteet tehdään myös yhden jalan varassa ja ne kehittävät hyvin tasapainoa ja lihasvoimaa.Erityisesti päätetyöntekijöille hyviä harjoitteita, joilla usein ongelmia niska-hartiaseudun jäykkyyksien kanssa, pakaralihasten ja reisilihasten sekä selän ongelmien kanssa.
Tämä verkkokurssi toimii hyvin harjoiteohjelmana, kun haluat tehdä itsenäisesti harjoitteita vaikka kotona tai matkoilla.
Nämä videot on kuvattu ulkona, mutta SPS-metodi sopii hyvin myös sisätiloihin.

Jatkokurssi koostuu seuraavasti:
Jatkokurssin videoissa on noin 3 minuutin aloitusvideo, jossa vielä nopeasti kerrataan perusteet.
Voit katsoa alkuosan tästä.
Seuraavassa osiossa on harjoitteet tehty pääosin katse nauhoihin näin kestoltaan noin 15 min.
Toiseksi viimeisessä osiossa on harjoitteet selkä naruihin päin, kesto noin 12 min
Viimeisessä osassa on liikkeitä, joita olen itse inspiroinut ja rohkaisen myös sinua kehittämään omia liikeitä mieltymyksesi mukaan, kesto noin 12 min.

SPS-metodin kuminauhat antavat mahdollisuuden monipuoliseen harjoitteluun. SPS-erityiskuminauhoista voit lukea lisää ja ostaa täältä.

Nähdään kurssilla!

Kehontunne terveisin
Armi

Yleistä SPS-metodista

Aktivoi selkäsi kuntoa SPS-metodin (Spiral Stabilization of the Spine) avulla.
Mainio harjoittelumuoto omatoimiseen harjoitteluun niin kotona, ulkona kuin matkoilla!

Spiraalistabilaatio (SPS) on kehonhallinta – ja terapiamenetelmä, joka on osoittautunut tehokkaaksi erilaisten selkäkipujen ja -sairauksien hoidossa, ennaltaehkäisyssä ja selän toiminnallisuuden parantamisessa.
Spiraalistabilaation avulla vahvistetaan syvien vatsalihasten toimintaa ja rentoutetaan selän pitkittäisiä ojentajalihaksia. Paineen väheneminen välilevyissä parantaa niiden aineenvaihduntaa sekä luodaan tilaa selkänikamien väliin.
Spiraalistabilaatio (SPS) -harjoittelussa käytetään menetelmään suunniteltuja vastuskuminauhoja. Liikkeet aloitetaan pystyasennossa ja siirrytään vähitellen yhden jalan harjoitteisiin. Vartaloa pidennetään ylöspäin spiraalimaisten lihasketjujen aktiivisella käytöllä.
Peruskurssilla harjoitellaan SPS perusliikkeet ja keskitytään selkärangan asennon ja ryhdin korjaukseen.
Spiral Stabilization -metodin harjoitteet soveltuvat:
● ryhdin korjaukseen
● selän toiminnallisuuden parantamiseen
● erilaisten selkäkipujen ja -sairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon, kuten akuutit ja pitkäaikaiset selkäkivut, skolioosi, välilevytyrä, spinaalistenoosi, spondylolisteesi
● nivelvaivojen hoitoon (olka-, lonkka-, polvi- ja nilkkanivelet)
● kehonhallinnan ja tasapainon parantamiseen
● kävelyn tekniikan ja koordinaation parantamiseen

Asiakkaan kommentti:”Hyvä apu selälle, mutta myös muille lihaksille. Selkeät rauhalliset ohjeet toistoineen. Tuntui kuin keuhkojen tilavuus tai hengityskapasiteetti olisi lisääntynyt. Erittäin hyvä, tulen suosittelemaan muillekin”

Jaa tämä

SPS-metodin jatkokurssi (Spiral Stabilization of the Spine)