fbpx
Toinen nainen koukkuselinmakuulla toinen nainen ohjaa Pilates-renkaalla

Keskivartalon ihme! Saavuta hyvä tuki ryhdille

29,90 

Kehontunne ™-verkkokurssilla opetellaan aktivoimaan keskivartalon lihakset oikein.  Usein vatsalihasharjoitteet tehdään liian intensiivisesti ja aktivoidaan liiaksi lonkankoukistajia ja luullaan käyttäneen syviä lihaksia.

Keskivartalotreeni ryhdin tuki

Keskivartalon lihaksiin kuuluvat suoran ja vinojen vatsalihasten lisäksi pallea, lantionpohjanlihakset, syvä poikittainenvatsalihas ja selän syvät lihakset. Nämä yhdessä tekevät tuen lannerangalle, selkärangan alimmalle osalle. Keskivartalon lihaksista käytetään usein nimitystä ”ydintuki” tai ”voimanpesä”, jonka aktivoituminen pitäisi tapahtua aina ennen kaikkea liikettä. Liikkumisen kannalta ydintuki onkin erityisen tärkeä – vahvat keskivartalon lihakset tekevät kaikesta liikkumisesta voimakasta, vaivatonta ja turvallista.

Keskivartalotreenissä on tärkeätä aktivoida vatsalihakset oikein. Usein vatsalihasharjoitteet tehdään liian intensiivisesti ja aktivoidaan liiaksi lonkankoukistajia ja luullaan käyttäneen syviä lihaksia. Lantion kokonaishallinta on avainasemassa, kun keskivartaloa vahvistetaan. Lantiota voidaan sanoa koko kehon perustaksi. Lihakset tulee kytkeä oikeassa järjestyksessä, jolloin syvät lihakset tekevät työtä ennen pinnallisia, eivätkä jää laiskottelemaan. Jos aktivoit pelkästään pinnallisia lihaksia, selkärankasi ei saa tarvitsemaansa tukea.  Aktivoituasi lihakset oikeassa järjestyksessä saavutat harjoitteilla litteä vatsa.

Vahva keskivartalon tuki ylläpitää hyvää ryhtiä ja selkäsi pysyy terveenä

Lantion asento vaikuttaa niin rintakehän, niskan, pään, keskivartalon ja alaraajojen toimintaan. Monet erilaiset kivut ja vaivat voivat johtua siitä, että lantio on virheellisessä asennossa. Eikä tilannetta paranna se, että useimmat istuvat päivänaikana aivan liian paljon, jolloin lonkankoukistajat kiristyvät ja vievät lantiota väärään asentoon. Miltä Sinusta tuntuisi, jos lantiosi olisi sekä tukeva että joustava ja se mahdollistaisi koko kehosi vapaan liikkumisen ilman kipua?

Lantiosi vakaus edesauttaa normaalin ryhdin ylläpitämistä. Sinun tulee hallita lantion asento lantionpohjalihasten kautta. Kun lantionpohjan lihakset aktivoidaan liikkeen yhteydessä, saadaan lantionalueelle vahvuutta ja hallintaa.

Lantion neutraali asento voi muuttua esim. lonkakoukistajien kireyksien vuoksi. Lonkankoukistajat ovat kaksiosainen lihaksisto, mikä kiinnittyy koko matkalta lannerankaan ja voi aiheuttaa lantion liiallisen kallistumisen eteen. Teemme venytyksiä lonkankoukistajille ja yhdistämme voimistavat harjoittelu vatsalihasten kanssa yhteystyöhön.

Keskivartalon ihme osioon kuuluu:

Tervetuloa kurssille ja valmentajan esittäytyminen
1. Toimivampi lantio
2. Lantionpohja
3. Vakautta lantioon
4. Lonkankoukistajat
5. SI-nivelen vahvistusta
6. Kootusti Liikepankki osa 1.
7. Kootusti Liikepankki osa 2.
8. Miten voit mitata hyvinvointiasi

Lue keskivartalon ihmeestä tästä lisää.

Toivottavasti tavataan kurssilla!

Energiaa päivääsi ja päätöksiisi!

Jaa tämä

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Kirjoita ensimmäinen arvio tuotteelle “Keskivartalon ihme! Saavuta hyvä tuki ryhdille”