post

Onko Sinulla Suruton selkä?

9,90 

Jaa tämä

Kuvaus

Olet niin vanha kuin selkärankasi on liikkuva” Joseph Pilates

”Vuonna 2016 Kela maksoi sairauspäivärahoja selkäsairauksien takia noin 103 miljoonaa euroa.
Korvattuja päiviä oli yli 1,7 miljoona.”

Nyt yhdistän vuosien kokemukseni Sinun selkäsi parhaaksi. Saat toki muutakin apua koko kehoosi, mutta sehän on vain positiivinen asia. Kun selkäsi voi hyvin, voit todennäköisesti kokonaisuudessa paljon paremmin.

Pelkällä suorittamisella selkäsi ei tervehdy. Tarvitaan rauhallista kireyksien avaamista, jotta hermostosi vapautuu toimimaan oikein ja saavutat lihastasapainon ja vapaudut liikkumaan ilman kipua.

Kun kehosi kireydet ovat antaneet periksi ja luusi asettuneet oikeaa asentoon, voit aloittaa lihasten vahvistamisen. Rakenna vahvat lihakset kehoa sisältäpäin tukien ja näin selkäsi saa hyvän tuen ja voit paremmin.

Asentoa ylläpitävien lihasten aktiivisuus loppuu välittömästi, kun istut alas.

 

Kun istut, suurten asentoa ylläpitävien lihastesi aktiivisuus loppuu ja energiankulutus laskee lähes lepotasolle. Istuminen on staattinen asento, jossa välilevyillesi ja selkälihaksillesi kohdistuu suurta painetta.

Istuessasi usein lysähdät tuolissa etukenoon – asentoon, joka venyttää selkälihaksia ja kuormittaa selkää erityisen paljon. Suurin osa alaselkäkivuista johtuu selkälihastesi kuormituksesta.

Jos joudut päivittäin istumaan paljon, päiviä kannattaa jaksottaa ja ”avata” lonkan liikettä säännöllisesti sekä parantaa välilevyjen aineenvaihduntaa pienillä lannerangan ja lantion harjoitteilla.

Lonkankoukistajasi on tärkeä lihas seistessä, kävellessä kuin juostessakin. Keskivartalon harjoittaessasi kannattaa huomioida vatsalihasten ja lonkankoukistajien yhteistyö.

Kun teet vatsalihasharjoitteita, aktivoituuko lonkankoukistajasi ensimmäiseksi vai osaatko kytkeä syvät lihaksesi toimintaan.

Kiristyessään lonkankoukistajasi aiheuttavat ylimääräistä painetta lannerangassasi, mikä voi aiheuttaa lannerangan kiputiloja sekä rangan tai lantion virheasentoja.

Jos joudut olemaan vuodelevossa viikon, selkääsi tukevat tukilihakset menettävät jopa 50% lihasmassastaan ja se korvautuu rasvalla. Tuon menetetyn lihasmassan uudelleen kasvattaminen saattaa kestää jopa vuoden.

Hyvä lihaksisto ja lihastasapaino ovatkin tärkeä selkäsi terveyden kannalta.

Akuutti selkäkipusi aiheuttaa pitkittyessään liikkeiden säätelyhäiriön ja johtaa krooniseen selkäkipuun.Selkääsi tukevat pienet multifilduslihakset surkastuvat

hyvä tehdä, jotta säästyt kivuilta ja ehkä pitkiltäkin sairaslomilta.

Ei hätää, Sinä voit pitää huolta selästäsi.
Selkäsairaudet ovat luonteeltaan usein hyvälaatuisia ja niilla on hyvä ennuste. Sinun tulee vain tietää millaisia toimia on tehtävä.

Kehontunne verkkokurssilla annan aluksi ohjeita akuutin selkäkivun hoitoon. Kun kipu on saatu vähenemään voit vahvistaa selkääsi ja oppia käyttämään lihaksistoasi niin, että se tukee selkäsi hyvinvointia.

Kerron miksi ja miten liikkeet tehdään ja mitä liikkeillä haetaan.Harjoitteet tehdään rauhallisesti hengityksen tahdissa ja näytän, miten ne tehdään ilman hampaiden kiristelyä 🙂

Kehontunne videokurssi on matka itseen eli SINUUN!

Haluan tarjota Sinulle mahdollisuuden voida paremmin koko loppuelämäsi.

Kurssin käytyäsi, olet saanut eväät kehontuntemukseesi, josta nautit loppuelämäsi.

Löydät oman kehosi parhaan mahdollisen potentiaalin.
Hallittuasi nämä perusasiat luonnollisella tavalla, saat enemmän mahdollisuuksia tehdä myös muuta laadukkaasti!

Onko sinulla suruton selkä osio koostuu:
Alussa:Tervetuloa mukaaan. Miksi tein kurssin
1. Miten tunnet ja hoidat selkääsi paremmin
2. Akuutti selkäkipu
3. Liikettä selälle osa 1.
4. Liikettä selälle osa 2.
5. Lonkankoukistajat
6. Kootusti Liikepankki akuutti selkäkipu osa 1.
7. Kootusti Liikepankki Terveempi selkä osa 2.
8. Kootusti Liikepankki Terveempi selkä osa 3.
9. Miten voit mitata hyvinvointiasi

Hyviä päätöksiä ja toivottasti nähdään kurssilla!

Nähdään kurssilla! Energiaa päivääsi ja päätöksiisi!

Kohta sinulla on iloinen, liikuuva selkä!

Armi 

Vastaa